کتیبه

روش های شستشو و نگهداری کتیبه مذهبی

روش های شستشو و نگهداری کتیبه مذهبی از جمله مهمترین اقدامات بعد از خرید کتیبه و پرچم مذهبی می باشد.
با انتخاب بهترین روش های نگهداری نظیر چگونگی نصب، شستشو، اتو کردن و نگهداری در انبار میتوان عمر استفاده از کتیبه و پشت منبری را زیاد کرد.
بعد از خرید کتیبه هیئت باید بهترین روش نصب کتیبه را انتخاب کرد که ما در مقاله نحوه نصب پشت منبری و دکور هیئت به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم تا با انتخاب بهترین روش نصب کتیبه هیئت آسیب کمتری به آن وارد شود.

مورد بعدی که نیاز است درباره ی آن بحث کنیم شستشوی کتیبه های مذهبی است که گاها نیاز است بعد از چند بار استفاده یا به دلایل دیگری کتیبه ی خود را شستشو دهیم.نحوه ی شستشوی کتیبه به جنس آن بستگی دارد در مجموع بهتر است کتیبه ها را توسط دست و با آب دارای درجه حرارت کم شستشو دهیم، در ادامه به شستشوی انواع کتیبه با جنس های متفاوت پارچه می پردازیم.

روش های شستشو و نگهداری کتیبه مذهبی

کتیبه های مذهبی مخمل با چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال بر روی پارچه که چاپ سابلیمیشن نوعی از آن است مزایای بسیاری دارد از جمله:به صرفه بودن،قابل شستشو،مقاوم در برابر نور آفتاب،کیفیت بالا در چاپ جزئیات،عدم وجود محدودیت در رنگ و …که این نوع چاپ را به چاپ های پرطرفدار در صنعت های گوناگون تبدیل کرده است.

ذر چاپ سابلیمیشن مذهبی بجای چاپ در سطح رویی، رنگ ها به درون لایه یا الیاف پارچه فرو می روند. و از ماندگاری بالایی برخوردار هستند. و نقوش کتیبه حتی بعد از چند بار شستن کمرنگ یا رنگ پریده نمی‌شوند.
همان طور که میدانید خیمه در ارائه دکورهای مخمل با چاپ سابلیمیشن همواره پیش قدم بوده و اولین فروشگاهی است که کتیبه های مذهبی را به صورت باکیفیت با چاپ سابلیمیشن تولید و به صورت آنلاین عرضه کرد.
خیمه برای تمامی مراسمات مذهبی طرح هایی حرفه ای مناسب پشت منبری هیئت طراحی و با چاپ سابلیمیشن باکیفیت و با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار داده است.

نحوه ی شستشوی کتیبه های مخمل مذهبی با چاپ دیجیتال

برای شستشوی کتیبه با چاپ سابلیمیشن از آب سرد استفاده کنید و حتی الامکان شستشو را توسط دست انجام دهید و به قول معروف به صورت سنتی کتیبه را بشورید.
از شستشو با مواد شوینده ای نظیر سفید کنندها و مواد شوینده اسیدی جدا خودداری کنید، میتوانید از صابون های شستشوی لباس و یا شامپو و مایع‌ ظرفشویی به مقدار کم استفاده کنید.
بهترین راه برای خشک کردن کتیبه ها استفاده از روش سنتی است. این روش برای طول عمر و حفظ کردن فرم کتیبه های مذهبی مناسب است. زیرا حرارت تولید شده از خشک کن و آب داغ در ماشین لباسشویی، از دلایل اصلی تخریب بافت کتیبه ی شما می‌باشد. کتیبه را دور از نور مستقیم آفتاب در جایی مناسب پهن کنید تا خشک شود.
معمولا چروک کتیبه های مخمل ارائه شده توسط خیمه بعد از نصب از بین میروند، حتی الامکان از اتوی کتیبه های مخمل پرهیز کنید و در صورت لزوم کتیبه را از پشت اتو کرده و یک پارچه بین اتو و کتیبه قرار دهید. حتما از درجه حرارت کم استفاده و از فعال کردن حالت بخار اتو هنگام اتو کردن خودداری کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *